Nadrealisti su bili u pravu

Sarajevska muzicka scena, ma kako to nekom zvucalo smesno, imala je odlicne pojedince koji su svojom kreativnoscu znacajno uticali na mene i moju mladost. Naravno, ne mislim na muzicki ukus, jer je moj ukus utemeljen na udergroundu razlicitog spektra. Isto tako ovo se ne odnosi na usvajanje nekakvih modno-etickih stavova, jer je new primitivs u tom kontekstu pravi ocaj. Momci su me impresionirali neverovatnom dozom crnog humora koji je za mene, u tinejdzerskom periodu bio fascinantan.

I dan danas skidam kapu za sve ono sto su nadrealisti govorili, opominjali i predskazivali. Nazalost, mnogi su se samo smejali, ali nisu nista kapirali. Da jesu, mi danas ne bi bili gomila malih drzavica u kojima vladaju feudalci...
Bio sam osmi razred kada se prikazivao drugi serijal nadrealista. Kako sam odrastao u porodici koja je politiku uvek shvatala ozbiljno i prilazila joj analiticki, mogao sam da pohvatam mnogo toga sto su ovi manijaci govorili. Srecom, imao sam sa kim i da prodiskutujem o tome. Ne bih da parafraziram silne zajebancije nadrealista, ali iz danasnje perspektive pojedini skecevi me fasiniraju. Dijalog tipa: "Jebo vas ZIP!" - "Jebo vas SPEKTAR" za danasnje klince ne znaci nista. Siguran sam da ni politicari Srbije ne kapiraju sta je pisam hteo da kaze. Medjutim, ta, naizgled, bezazlena zafrkancija sa glavnim politickim emisijama koje su propagirale politiku dve centra (SPEKTAR - TV SA vs ZIP TV BG), zatim slika Sarajevskog zida, sve je to buducnost koja nam se desila.

Kako je na netu mnogo toga napisano o prorockim sposobnostima nadrealista, gde su pojedinci u mnogome i preterali, ja ne zelim da se osvrcem na analizu skeceva Top liste nadrealista ili na tekstove Zabranjenog pusenja (posebno na albumu Male price o velikoj ljubavi) vec zelim da jedan dogadjaj od danas povezem sa svim nabrojanim....
Počeli radovi na Koridoru 1010. maj 2009.

Počeli radovi na Koridoru 10 10. maj 2009.| Izvor: B92



Milutin Mrkonjic, covek koji se nakon bombardovanja pojavio i prosipao lazni optimizam, cime je napacenom narodu jos vise zagorcavao zivot, danas je eminentan clan vlade Srbije, ali i spona Dacica (sadasnjeg predsednika SPS-a) sa clanstvom koje jos uvek ima patolosko-posesivne pretenzije na lik i delo Slobodana Milosevica. I danas, posle toliko godina i promene vlasti, imamo situaciju da nam inzenjer Mrkonjic ponovo obecava...

Sve bih to preziveo. Mogao bih da svarim da se u Srbiji nista ne menja, da smo ostali ista ona lokva u kojoj iste zabe krekecu i *ebu nas godinama. Medjutim, farpantno je bilo to sto predsednik Boris Tadic govori kao da je licno ucestvovao u reziji i scenariju jednog skeca nadrealista...

To je skec Strajk vlade, gde su rudari povlasceni time sto rade i po 18 sati dnevno, dok se politicari zale na zivot i konfor, koji bi po njima trebao biti i veci.
Eto, nakon toliko godina, nadrealisti ponovo dokazuju da su bili u pravu i da se politicka elita na ovim prostorima nikada nece menjati. Price o nekakvim demokratskim promenama su samo prazna propaganda. Ovde je najveci problem sto su izostale korenite reforme, prvenstveno u sferi svesti politicara. Djindjic je pokusao i bio je ubijen. Sve posle njega je kolotecina.

Tadic u pojedinim momentima ume dobro da nasmeje. Juce je imao dan. Juce je rekao nesto sto svakako nije smeo. Svojom izjavom me je *ebao posred mozga. Bio je to tako jak intelektualni koitus. Gori od svih do sada...


Price o tome da ce Koridor 10 povezati Evropsku uniju na severu Srbije sa EU na jugu Srbije su degutantne. Daleko je Srbija od EU, a jos je dalje od modernog gradjanskog drustva kao preduslov za ulazak u pomenutu. I sve bi bilo dobro da na kraju Tadic ne zaseni sve prisutne sa konstruktivnim predlogom. Taj predlog se tice "Stabilizacije". Kaze Tadic da nece vise da se ministri razbacuju narodnim parama, da ce se u buducnosti voziti po vise njih u crnim kolima (sto sada nije slucaj), pa i autobusima (?), i da ce se paziti teskom mukom (porezi i razni nameti) stecen kapital.


Državni vrh obišao je i radove na mostu Beška koji bi trebalo da bude završen do kraja godine.

Kao i uvek u ovakvim situacijama veliki broj visokih državnih funkcionera na jednom mestu na kratko je zaustavio saobraćaj na auto putu.

“Žao mi je samo što smo zaustavili saobraćaj na mostu Beška , žao mi je što ima previše službenih automobila. Sledeći put ćemo svi dolaziti autobusima. Oni koji ne mogu, dolaziće samo službenim vozilima, a u tim službenim vozilima biće po više ministara”, rekao je predsednik Tadić.

“Neće se svako voziti u po jednom crnom automobilu, jer je to ružna slika koju građani Srbije ne žele da vide i ne žele da vide da je zaustavljen saobraćaj. Mi želimo da pokrenemo Srbiju, ne da je zaustavljamo, makar ni privremeno”, poručio je on.


Jbt. sta smo mi? Ovce, ili neka druga sorta naivnih mazohista? Pa ovo nije ni Cvetkovic uzeo kao ozbiljan predlog. Cvetkovic ga nije konstatovao. Pa Dacic nije ni trepnuo, a da ne govorim o Mladjanu Dinkicu koji jos od faze predizborne kampanje ima problem kako da obnovi svoj escajg sa soljicama za kafu. . Krkobabic se onako vitalno nasmejao.
Kada svemu tome dodamo i to da je izvodjac radova ALPINA, austrijska firma o kojoj se toliko pricalo (koncesija auto-puta, Velimir Ilic, tuzba pred medjunarodnim sudom), onda je sve ovo jos veca zajebancija.

Strasno! 2009 je godina, a ja i dalje slusam iste price.
Govore mi da sam pesimista, da ne verujem u promene, makar one skorijeg datuma. Mislim da ovde u Srbiji samo naivni i budale mogu da ostanu optimisti.
Citajte Domanovica i Nusica.

Odavno su sve rekli...


Коментари

Популарни постови