pij, jedi, veseli se...


Nedavno sam ceprkao po desktop racunaru (u nadi da cu izbrisati visak djubreta koje se godinama unazad gomilalo) i naleteo na folder pod konspirativnim imenom nazivom Trash & Blasphemy. Meni je potuno jasno da se ponekad ponasam suludo, pa prikupljam i cuvam materijal svakakvog karaktera. Od djubreta do fekalija; sve u nadi da ce nekada zatrebati. Evo, dokazuje se da sam u pravu. Ako nista, treba takve ludorije cuvati kako bi se ponashali kao analitichari, kojih u Srbiji ima na pretek. Otvoris novine, posebno ove tabloidne, i na svakoj strani te ocekuje pokoji ANAL(itichar).
Normalno je da sve znaju i razumeju, bar u to ne morate da sumnjate.
Ipak, na ovom blogu sam JA analitichar. Ja cu vas voditi po predelima svesti koji su potpuno neistrazeni za savremenu psihologiju. Jbg. kada neko krene da analizira tekstove pesama necega sto se naziva folk metal ( ma sta postapalica znacila) onda je to poduhvat vredan svake paznje. Makar ja tako mislim.

A "voljena" Griva je nasla zasluzeno mesto u plejadi najgoreg sljama koji je YU rock mogao da iznedri. Da se razumemo, kada napisem YU rock, to je jedna odrednica najsireg znacenja pa vas molikm da je tako i prihvatite. Griva je zaista bila do jaja . Prvi singl, pa pravo u centar. U maniru Lepe Brene, sa istoimenim hit singlom doticne “Bum cile bum” (PGP RTB 1982.) Ne mogu da zamislim da neko ko na bilo koji nacin fura imidz rockera obradjuje pesmu novokomponovane kraljice (tada u zacetku). Pa se onda redjaju plejade albuma sa idiotskim naslovima i jos gorim pesmama.

“Kog sam djavola trazio u tebi”(Jugoton 1983.)
“Griva” (Jugodisk 1987.)
“Sto te tata pusta samu” (PGP RTB 1988.)
“Pij jedi veseli se” (Megaton 1992.)


I tako, bas je nekako zla sudbina vojvodjanskih paora htela da se album u vreme najvece katastrofe nazove “Pij jedi veseli se”, sto bi u prevodu trebalo da znaci: ne misli mnogo, ne pitaj, truj se i jedi *ovna, jer
to je samo preostalo. Da je infantilnost postojanja ovakvog produkta socioloskog sloma drustva samo u naslovu albuma, cini mi se da bih nekako preziveo. Medjutim, u Srbiji nikad stvari ne idu do odredjene granice. Ili ne pocinju, ili idu do potpunog haosa. Tako je frontman Grive Zlatko Karavla na albumu "Pij jedi veseli se" imao vise bisera, seksualnih fantazija, preokupacija i metafora. Kada u pesmi POLJUBI ME MALO NIŽE on u klasicnim trzajima svom voljenom bicu porucuje da je Mesec rumen kao vekna, a mrak slatko zvezde lize, a onda, kao vrhunaci svojevrsna ekstaza dvoje zaljubljenih, Karavla porucuje u maniru priplodnog muzjaka Poljubi me- ti si rekla malo, malo, malo nize-...
Naravno, ovo nije nista jer vrhunac Grive i njihove etike lezi u pesmi Pij, jedi, veseli se koju cu pokusati da analiziram...

Kad mi dođe teško, ja se ožderem,

pa sa ovom pesmom, usta poderem.

Zlatko porucuje SSRNO Jugoslavije, sindikatima i ojadjenom narodu da u vreme krize primeni kolektivni felacio, jer mu nista drugo ne preostaje. U srpskom jeziku, koji je btw prepun psovki, postoji psovka koja se cesto upotrebljava. Svakodnevno i u svakoj prilici mozete cuti da neko nekom porucuje da popushi, tako da mu ovo ne bih uzeo za zlo.

Pij, jedi, veseli se i na život poseri se
Pij, jedi, veseli se i na život
poseri se

Moto devedesetih. Tih godina su ulice bile prepune onih koji su na sav glas propovedali ovu zivotnu filosofiju. Verujem da se i vladajucoj kliki dopalo sto mladi na ovakav nacin razmisljaju. Ja sam svojevremeno bio proglasen za defetistu iz razloga sto sam stvari gledao realno. Uvidjam gresku drugovi! Pravi put je u pravcu jedi, zhderi i s...


A kada sam gladan, ja se najedem.
Kuvaricu pohvalim, pa je povedem.


Steta sto tokom devedesetih nisu bile aktivnije organizacije koje se bave promovisanjem rodne ravnopravnosti, jer u ovom slucaju postoji ozbiljnih osnova za krivicnu prijavu. Ipak, Zlaja je griva, a griva je simbol lava, a isti je simbol muzhevnosti, sto na kraju ispada da nas je doticni u samom nazivu benda obavestio o cemu je zapravo rec. Ali, nismom se nadao da ce kuvarica postati simbol lake zenske koju ce svako moci da povede i povali, a narucito u dok oseca glad. Znaci, glad izaziva grcenje u stomaku i potpunu toksikaciju mozga. Cuvajte se i zderite...


(epilog)

I kad nemam para, ja se ne žderem,
već sa ovom pesmom, usta poderem.

Znaci: kada nemas kintu imas gace i ono u njima, pa navali, nazhderi se i na zhivot ... zna se vec -:(

Коментари

Популарни постови